Diamond DA 42 MPP

Este un avion cu patru locuri, propulsat de două motoare Diesel cu capacitatea cilindrică de 1,7l fiecare, cu aripa dispusă în partea de jos a fuselajului alcătuit din fibră de carbon. Trenul de aterizare retractabil, masa redusă şi consumul mic de combustibil coferă acestui tip de avion caracteristici aerodinamice deosebite, care conduc la o anduranţă de până la 13 ore de zbor continuu fară a fi nevoie de rezervoare de combustbil suplimentare.
Partea din faţă a fuselajului este prevăzută cu un suport de tip ‘’nose-pad’’ care permite montajul diferitelor tipuri de camere fotogrammetrice şi de platforme girostabilizatoare, în timp ce în partea inferioară, între roţile trenului de aterizare pricipal, se poate monta un sistem laser de tip LiDAR.
Aceste caracteristici constructive, împreună cu anduranţa deosebită, fac din acest tip de avion o alegere excelentă pentru zborurile fotogrammetrice.

Rockwell Commander 690A

Este un avion de transport de dimensiune mică, cu o lungime de aproximativ 14 m, care a fost special adaptat pentru a se putea monta aparatura fotogrammetrică la bord.
Acest avion este propulsat de două motoare turbopropulsoare care permit zborul la viteze de aproximativ 450 km/h la o altitudine de 10.000 m. Utilizarea acestui aparat de zbor devine necesară în cazul aerofotografierii unei suprafețe extinse într-un interval de timp scurt, datorită plafonului de zbor la care acest avion poate opera și a vitezei mari de croazieră, ceea ce permite culegerea unui volum imens de date.
Capacitatea de transport este de până la 10 persoane în cazul în care se montează scaune suplimentare, motiv pentru care Rockwell Commander 690A poate facilita deplasarea unei întregi echipe de specialisti oriunde este nevoie de serviciile noastre.

UltraCamEagle

UltraCam Eagle este o cameră fotogrammetrică digitală care permite montarea de lentile cu distanța focală variabilă (80, 100, 210 mm) ce preia imagini aeriene de calitate superioară la un interval de un cadru la 1,8 secunde. Calitatea fotogramelor este evidențiată de rezoluția acestora de până la 20,010 x 13,080 și de dimensiunea lor (aproximativ 1GB/imagine).
Ansamblul format din camera fotogrammetrică, platforma girostabilizatoare, unitatea IMU, receptorul GNSS și echipamentele anexe de stocare a datelor cântărește aproximativ 80 kg, ceea ce presupune utilizarea de avioane special concepute pentru a putea susține această greutate fără a pune în pericol siguranța zborului.

Documentație

UltraCam-Lp

Este o cameră fotogrammetrică produsă tot de Vexcel, la fel ca și UltraCam Eagle Prime, fiind prevăzută de asemenea cu sistem automat de compensare a trenării liniare FMC (Forward Motion Compensation), care înlătură neclaritatea detaliilor de pe fotograme, cauzată de deplasarea avionului în intervalul de timp cât obturatorul camerei este deschis, acest sistem având cu o capacitate de 50 pixeli.
Camera utilizează simultan trei obiectivi diferiți: pancromatic, RGB și infraroșu, care generează în final o imagine cu rezoluția de până la 11.704 x 7.920 pixeli. Cele peste 2.500 de cadre / unitate de stocare sunt înregistrate la intervale de 2.5 secunde și sunt caracterizate de o foarte bună calitate radiometrică și geometrică. Întreg ansamblul cântărește doar 55 de kg, ceea ce îmbunătățește autonomia de zbor a avionului utilizat.

Documentație

Reigl VMX-250

Scanarea laser reprezintă, în prezent, cea mai facilă metodă de achiziționare a unui volum mare de date topografice în cel mai scurt timp posibil, randamentul acestei tehnologii fiind incomparabil superior față de cel al metodelor clasice de măsurare.
Firma noastră dispune de un sistem terestru mobil de scanare laser de tip Reigl VMX-250 care poate fi montat pe o gamă largă de platforme mobile (autoturism, ambarcațiune, cărucior de cale ferată, etc.). Versatilitatea acestui echipament îi permite să acționeze în diverse medii precum în subteran sau în zonele urbane aglomerate, unde poate realiza lucrări diverse, precum generarea modelului 3D al construcțiilor, cartografierea rețelelor edilitare sau de comunicații, a proiectelor de infrastructură (poduri, drumuri, apeducte, etc) sau scanarea construcțiilor subterane (tuneluri, magistrale de metrou, etc).
Densitatea norului de puncte cules este dependentă de viteza platformei și de precizia cerută de beneficiar și poate ajunge până la 7000 puncte/ m2.

Documentație

Riegl VQ-780i

Echipamentul de scanare laser Riegl VQ-780i este un sistem performant de culegere a datelor topografice ce poate opera la altitudini cuprinse între 100 și 5600 m față de suprafața solului utilizând nori de puncte de densitate variabilă.

Acest sistem poate realiza până la 666.000 măsurători pe secundă, cu o precizie de poziționare de până la 2 cm, pentru o deschidere unghiulara a fasciculului laser de 60°, ceea ce îl face o alegere excelentă pentru aplicații precum cartografierea așezărilor urbane aglomerate, modelarea 3D a clădirilor, maparea calotelor glaciare, a albiilor râurilor, a zonelor agricole sau forestiere.

Documentație

RIEGL VQ-1560i

Acest sistem este o versiune superioară a Riegl VQ-780i din punct de vedere tehnologic și poate fi montat în suportul de tip ’’nosepad’’ al avionului Diamond DA 42 MPP împreună cu o platformă girostabilizatoare pentru amortizarea vibrațiilor.

Marele avantaj al acestui echipament este acela că poate efectua până la 1.330.000 măsurători pe secundă pentru altitudini cuprinse între 100 și 4700 m față de nivelul solului.

Documentație